Αρκιοί ή Αρκοί, ο ορισμός των ξενοιαστων καλοκαιρινών διακοπών

Παραλία Τηγανάκια στους Αρκιους Αρκιοι

Ένα μικρό νησάκι στα Δωδεκάνησα με γαλαζοπράσινη θάλασσα γύρω του, τέλειο φαγητό και κεφάτους ανθρώπους που θα σε κάνουν να μπεις στο χαλαρό κλίμα του νησιού από την πρώτη στιγμή. Στους Αρκιούς κατοικούν περίπου 35 μόνιμοι κάτοικοι ενώ υπάρχει και μονοθέσιο σχολείο με ένα μόνο παιδί! (καλοκαίρι 2022, πληροφορία από κάτοικο του νησιού)

Πως πάω στους Αρκιούς;

Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με Πειραιά αλλά με τα υπόλοιπα κοντινά νησιά όπως οι Λειψοί, η Πάτμος, το Αγαθονήσι και η Σάμος. Από τον Πειραιά λοιπόν μπορείτε να πάτε Πάτμο σε περίπου 8 ώρες και από εκεί είτε με το νήσος Κάλυμνος της Ανεκ, τον Ζέφυρο της SAOS και νομίζω το νήσος Πάτμος (δεν θυμάμαι ναυτιλιακή) θα βρεθείτε σε λιγότερο από μία ώρα στους Αρκιούς.

Περιμένοντας το καράβι στο μικρό λιμάνι των Αρκιών

Τι να κάνω στους Αρκιούς;

Όπως είπαμε και για τους Λειψούς, μπάνιο και φαγητό είναι τα φόρτε του νησιού. Φυσικά πεζοπορία αν θέλετε, ψάρεμα και ότι άλλο έχετε έμπνευση. Εμείς δεν ζοριστήκαμε πολύ να βρούμε τι θα κάνουμε. Οι επιλογές είναι λίγες και αυτό και μόνο μας κάνει να νιώσουμε πως είμαστε σε διακοπές ψυχή τε και σώματι. Πάντως οι 2 μέρες που μείναμε πέρασαν πολύ γρήγορα και την επόμενη φορά θα πάμε για τουλάχιστον 4-5.

Αρκιοί Αρκοι οικισμός λιμάνι Δωδεκάνησα
Μπροστά στη ταβέρνα Νικόλας ένα μικρό λιμάνι από χειροποίητα καράβια και βαρκούλες.

Ωραία λοιπόν, μπάνιο, αλλά που;

Παραλίες στους Αρκιούς

Όπως φτάνει το πλοίο στο μικρό λιμάνι, θα δείτε στα αριστερά σας την παραλία Πατελιά, που μπορείτε να προσεγγίσετε με τα πόδια άνετα από τον οικισμό που βρίσκεται 200 μέτρα περίπου από το λιμάνι. Στο χωριό λοιπόν των Αρκιών, θα δείτε και τον ντόκο που γεμίζει όλο το καλοκαίρι με ιστιοπλοϊκά.

Παραλια Πατελιά στους Αρκιους Αρκοι Αρκιοι
Παραλια Πατελιά δίπλα στο μικρό λιμάνι των Αρκιών

Η πρώτη παραλία που πήγαμε ήταν τα ξακουστά Τηγανάκια. Περπατήσαμε την όμορφη διαδρομή μέχρι εκεί και απολαύσαμε τα μοναδικά εξωτικά χρώματα της θάλασσας και το κολύμπι απέναντι μέχρι το μικρό νησάκι με το όνομα Αβάπτιστο :)
Η απόσταση για την παραλία Τηγανάκια είναι δύο χιλιόμετρα και είναι πολύ εύκολη μιας και δεν έχει σχεδόν καθόλου υψομετρική διαφορά. Η παραλία βρίσκεται στα νότια του νησιού και θα την βρείτε πανεύκολα καθώς υπάρχει μόνο ένας δρόμος για εκεί. Μη ξεχνάτε πως οι Αρκιοί είναι ένα πολύ μικρό νησί με συνολική έκταση μόλις 6,697 km².

Αρκιοι Αρκοι παραλία τηγανάκια
Η παραλία Τηγανάκια στο νότιο τμήμα του νησιού.

Μπορείτε να πάτε από τον οικισμό και με αυτοκίνητο, μέχρι ένα σημείο, αλλά και με τη μικρή βάρκα του καπετάν Μιχάλη. Το μόνο που δεν μας άρεσε στα Τηγανάκια ήταν η τεχνητή άμμο που είχαν προσθέσει στην αρχική μικρή παραλία, γκρι χρώματος. Την μέρα που πήγαμε είχε και αρκετό αέρα με αποτέλεσμα αυτή η ψιλή άμμος να μας χτυπάει (η γνωστή “αμμοβολή” παραλίας) και να μας γεμίσει τα μαλλιά και τις τσάντες.

Η τρίτη και μάλλον τελευταία καλή επιλογή για μπάνιο στους Αρκιούς είναι η παραλία Λιμνάρι. Αν και πιο κοντά από τα Τηγανάκια, η πρόσβαση είναι πιο δύσκολη και θα χρειαστείτε το πιθανότερο παπούτσι ή σανδάλι με καλή σόλα. Θα προτείναμε να αποφύγετε τελείως τις απλές καθημερινές παντόφλες καθώς το τελευταίο μέρος είναι μέσα από βράχια και θάμνους. Εμείς μάλιστα ακολουθήσαμε και το βέλος στην μικρή ξύλινη πινακίδα (δείτε φωτογραφία) και μπλέξαμε σε αδιέξοδο μιας και το βέλος αυτό δεν δείχνει το υποτιθέμενο μονοπάτι αλλά προς τα που είναι η παραλία, λες και δεν έχετε μάτια να την δείτε και μόνοι σας…

Αρκιοι Αρκοι παραλία Λιμνάρι
Η παραλία Λιμνάρι στους Αρκιούς

Η αμμουδιά είναι πολύ μικρή αλλά με 2 δέντρα για σκιά, συνήθως δεν θα βρείτε άνθρωπο ενώ ο βυθός και η θάλασσα είναι εξαιρετικοί. Είδα μία μικρή σουπιά ενώ μετά από 5 λεπτά και ένα μικρό χταπόδι σε βάθος 3 μέτρων. Για να φτάσετε στη παραλία Λιμνάρι, θα περάσετε μέσα από τα λίγα σπίτια του χωριού, θα διασχίσετε τη μεγάλη στάνη με τις “υπέροχες” μυρωδιές και θα κάνετε δεξιά. Από εκεί θα περπατήσετε κάνα 5-10 λεπτο και θα δείτε τη παραλία. Συνολικά είναι 1200-1400 μέτρα περπάτημα, με ένα μικρό κομμάτι λίγο δύσκολο στο κατέβασμα.

Κλείνοντας το κομμάτι των παραλιών, τέλειο μπάνιο μπορείτε να κάνετε και στο ακόμα μικρότερο νησί απέναντι από τους Αρκιούς, το Μαραθονήσι ή Μαράθι. Πάτε με τη μικρή βάρκα του καπετάν Μιχάλη, σίγουρα θα υπάρχει και άλλος τρόπος, ενώ μετά το μπάνιο σας θα βρείτε και 2-3 ταβέρνες. Λόγω δυνατού αέρα δεν επιχειρήσαμε να πάμε αλλά έχω δει φωτογραφίες και πρέπει να είναι τέλεια. Την επόμενη φορά.

Αρκιοι Αρκοι προς τα Τηγανάκια
Στο μονοπάτι για την παραλία Τηγανάκια. Κάπου εδώ αφήνετε το αυτοκίνητο

Φαγητό στους Αρκιούς

Λίγες αλλά νοστιμότατες επιλογές. Το πρώτο μας γεύμα το κάναμε στην ταβέρνα Απόλαυση, γυρνώντας με τα πόδια από την παραλία Τηγανάκια. Είναι περίπου στο μέσο της διαδρομής και θα το βρείτε εύκολα (έχει ταμπέλα στον κεντρικό δρόμο για να κατηφορίσετε προς τη θάλασσα, δεν είναι όμως πάνω σε παραλία). Εκεί η κυρία Αγγελική, ο γιος της και η νύφη της θα σας περιποιηθούν και με το παραπάνω.

Αρκοι Αρκιοι ταβέρνα Απόλαυση Αγγελική
Η κυρα Αγγελική στη ταβέρνα Απόλαυση, Αρκιοί

Αφού φάγαμε και φύγαμε, μετά από καμιά ώρα πήγαμε στην κεντρική πλατεία του οικισμού. Εκεί θα βρείτε δύο εξαιρετικές ταβέρνες, τον Νικόλα και τον Τρύπα. Το πρώτο βράδυ κάτσαμε στη ταβέρνα του Νικόλα που έχει και σαν διακόσμηση τις χειροποίητες βαρκούλες και καραβάκια που θα βρείτε και μέσα στη θάλασσα, στον μικρό κόλπο των Αρκιών. Επειδή είχαμε φάει αρκετά στην Απόλαυση καμιά ώρα πιο πριν, περιοριστήκαμε σε ψητό χταπόδι, φάβα, καλαμαράκια και τσίπουρο ή όπως το λένε στα νησιά, σούμα από την Σάμο. Πανέμορφο περιβάλλον και ωραία ελληνική μουσική που σε βάζουν στο κλίμα του ελληνικού καλοκαιριού.

Αρκοι Αρκιοι ταβέρνα Νικόλας
Η ταβέρνα του Νικόλα στη μικρή πλατεία του οικισμού των Αρκιών.

Το επόμενο βράδυ φάγαμε στη δεύτερη ταβέρνα των Αρκιών, τον διάσημο Τρύπα. Εξαιρετικές γεύσεις σε ότι και αν πήραμε, και πήραμε πολλά γιατί αυτή τη φορά κάτσαμε για φαγητό πεινασμένοι, αλλά και σέρβις. Ωραίος φωτισμός και πολύ κέφι στις παρέες. Με τον Αντώνη, που δουλεύει ως σερβιτόρος και μάνατζερ στην οικογενειακή αυτή επιχείρηση, είχαμε τις πλάκες και τα πειράγματα μας περισσότερο για την μουσική.

Του έλεγα μάλιστα πως δεν ταιριάζει και τόσο η Κουβανέζικη μουσική, έπαιζε νωρίς το ένα βράδυ που περάσαμε απ’ έξω, και μάλιστα σε κάπως δυνατή ένταση, ειδικά όταν τρως γεμιστά με τζατζίκι για παράδειγμα, αυτός με έλεγε παράξενο και άλλα και συνεχίστηκε ο χαβαλές μέχρι που φύγαμε.

Αρκοι Αρκιοι ταβέρνα ο Τρύπας
Ταβέρνα “ο Τρύπας” στους Αρκιούς

Η αλήθεια είναι πως αν μπεις στο κλίμα του Τρύπα μετά όλα ταιριάζουν! Και αφού χορτάσετε και είστε έτοιμοι να φύγετε, μπορεί να πετύχετε και κάποιο από τα αυθόρμητα γλέντια που στήνονται αργά τη νύχτα και να βρεθείτε στις 3-4 το πρωί να χορεύετε ζεϊμπέκικα ή γιατί όχι και ρέγγε! (αληθινό περιστατικό)

Διαμονή στους Αρκιούς

Αυτό πρέπει να το κανονίσετε από πριν και φυσικά ανάλογα την εποχή που θέλετε να πάτε να βιαστείτε ή όχι. Εμείς μείναμε στην Καίτη για δύο βράδια και το κλείσαμε μέσω Airbnb.

Στη παραλία Τηγανάκια, Αρκιοί
Στη παραλία Τηγανάκια, Αρκιοί, Δωδεκάνησα

Υστερόγραφο από τους Αρκιούς

Μη παραλείψετε να ανεβείτε το ανηφορικό αλλά εύκολο μονοπάτι που ξεκινάει απ’ το χωριό (θα σας δυσκολέψει στην αρχή να το βρείτε) προς το ξωκλήσι της Παναγίτσας που στέκει πανέμορφο με το γαλανόλευκο χρώμα του και ατενίζει όλο το Αιγαίο και με τα μικρά ή μεγαλύτερα νησιά του, όπως τη Σάμο. Η θέα από το εκκλησάκι είναι πανέμορφη και αξίζει ότι ώρα και αν πάτε. Από εκεί, μπορείτε να συνεχίσετε και προς την παραλία Λιμνάρι ή ακόμα καλύτερα, να το επισκεφτείτε γυρνώντας από το Λιμνάρι για να απολαύσετε το ηλιοβασίλεμα!

Αρκιοι Αρκοι εκκλησάκι ξωκλήσι Παναγίτσα
Στο ξωκλήσι της Παναγίτσας με την καταπληκτική θέα.

Περισσότερες φωτογραφίες από τους Αρκιούς

Χάρτης Αρκιών

Δείτε την ακριβή τοποθεσία των παραλιών, του λιμανιού και του οικισμού των Αρκιών.

Arki, Δήμος Πάτμου, Kalmynos Regional Unit, South Aegean, Aegean, 850 01, Greece